ROP SAHAJA

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.

Page 5 of 40 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40  Next

Go down

Re: ROP SAHAJA

Post by Rockyy on 19th March 2018, 3:53 pm

Sudah sudah, kalau nak bergaduh, ayuh bergaduh, guna kekerasan, mari bertinju dlm gelanggang.
sy pun dah lama tk bertinju tuju.
sila listkan nama sesiapa nak bertinju,
sy akan failkn dlm satu folder.
senang kita nak bertinju. mari. mari.

Rockyy
Guest


Back to top Go down

Re: ROP SAHAJA

Post by Rockyy on 19th March 2018, 3:51 pm

Sudah sudah, kalau nak bergaduh, ayuh bergaduh, guna kekerasan, mari bertinju dlm gelanggang.
sy pun dah lama tk bertinju tuju.
sila listkan nama sesiapa nak bertinju,
sy akan failkn dlm satu folder.
senang kita nak bertinju. mari. mari.

Rockyy
Guest


Back to top Go down

Tahap kesabaran

Post by Bongakman on 19th March 2018, 3:44 pm

Rahap kesabaran perlu tinggi...berusaha berdoa dan bertawakal pada allah...
avatar
Bongakman
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 150
Join date : 28/11/2017

Back to top Go down

by aienman

Post by aienman rockyy rolll on 19th March 2018, 3:32 pm

by aienman ,
tolong3 jngan nk mengata , jngan nk bergaduh mcm anjing dan kucing, kita kalau ada d pihak yg benar, benar lah anda akn menjadi jutawan . sy kenal tn zainal. sy kenal rakan2 seperjuangan sy . xpyah nk jatuh kn orang. ROP ni 100% benar ! jngan nk ada sifat ragu2 . dri nak mengata bagai mcm ni baik g ambil wuduk , tenang kn jiwa n berdoa bnyak2 . mengata dpt ap? nk mngata dpn2 . jgn dlm ni , seperti singa betina. tn zainal bgus orang nya . rezeki kita dh hampir sngat, kita hanya mnunggu . tu pun susahh ka.

aienman rockyy rolll
Guest


Back to top Go down

Re: ROP SAHAJA

Post by Deeppurple on 19th March 2018, 3:09 pm

Saya pun nak join blog positif tu. Pls pls pls

Deeppurple
Guest


Back to top Go down

aku dan ROP

Post by Rania Ariana on 19th March 2018, 1:39 pm

JerungPutih,
forum Tuan Zainal kat mana ye? blh ke sya nk join?
Sy positif dgn ROP nih...
Nk tahu info2 positif je..
Saya dtg sini sbb sy xblh masuk kat bahagian Info Positif tu.
Harap tuan dpt membantu..
Terima kasih..

Rania Ariana
Guest


Back to top Go down

Re: ROP SAHAJA

Post by Rockyy on 19th March 2018, 1:31 pm

Sebenarnya, dah lama sy perhatikan anda semua ni, baik dari budak, remaja, dewasa dan warga emas.
Macam macam ya kalian ini.
apa kalian punya otak yg boleh difikirin?
fikirin yg mana itu jelas atau enggak.
Waduh, pepatah ada mengatakan ikut hati, mati.
ikut rasa, binasa. ikut nafsu, lesu. jadi kalian nak ikut apa? bukan tenang "apa" yg sy ingin bicara kan. akan tetapi "siapa". ya, nak ikut siapa? kalau bukan diri sendiri yg ikut diri sendiri. ya, sy faham. kadang kala keliru dgn apa yg sedang berlaku skrg ni wujud ke tidak semua ni, tkpe, abaikan dlu yg tadi. skrg ni kita smua kena print statement dlu. ayuh ramai ramai print statement. jangan buang masa, masa itu tissue.

Rockyy
Guest


Back to top Go down

Re: ROP SAHAJA

Post by ropeah on 19th March 2018, 1:24 pm

oOO


Last edited by ropeah on 19th March 2018, 2:13 pm; edited 1 time in total

ropeah
Warga Baru

Posts : 23
Join date : 15/03/2018

Back to top Go down

Re: ROP SAHAJA

Post by JerungPutih on 19th March 2018, 1:18 pm

Jgn update dlm ni apa2 pekembangan rop...sbb dlm ni bukan ada yg join pun...yg join semua dah ada dlm forum yg dibuka oleh tn zainal...biarkan disini menjadi medan negetif para pengunjung dan pengkritik...tak perlu update apa2 disini....yahooooo....2 3 hari lagi semua bakal tersenyum lebar......

JerungPutih
Guest


Back to top Go down

Re: ROP SAHAJA

Post by Pak Todi on 19th March 2018, 1:15 pm

[18/03, 9:44 PM] ‪+60 19-318 2000‬: *1 REJAB 1439H = 19 Mac 2018*

*اَللَّهُمَّ بَارِكْ لَنَا فِيْ رَجَبَ وَشَـعْبَانَ وَبَلِّـغْنَا رَمَضَانَ*
“Ya Allah, berkatilah kami (limpahkanlah kasih sayang kepada kami) dalam bulan Rejab dan Syaaban, serta pertemukanlah kami dengan bulan Ramadhan.”

*#1 – Apa Maksud ‘Rejab’?*

‘Rejab’ bererti keagungan, kerana bulan ini diagungkan oleh Allah s.w.t.

*#2 – Mengapa Bulan Ini Diagungkan?*

Ini kerana ia termasuk dalam 4 bulan suci dan mulia yang diharamkan berperang atau bersengketa dalam Islam. Bulan ini adalah bulan aman, damai dan selamat. Seperti firman Allah s.w.t yang bermaksud;

_“Sesungguhnya, bilangan bulan di sisi Allah adalah 12 bulan, (sepertimana) dalam ketetapan Allah pada waktu Dia menciptakan langit dan bumi, di antaranya ada empat bulan suci tidak boleh berperang di dalamnya (Zulkaedah, Zulhijjah, Muharram, Rejab). Itulah ketetapan agama yang lurus, maka janganlah kamu menzalimi dirimu dalam (bulan yang empat) itu…”_
Surah at-Taubah:36

*#3 – Adakah Terdapat Peristiwa Penting Dalam Bulan Rejab?*

Ya. Antara peristiwa penting yang berlaku dalam bulan Rejab ialah peristiwa Israk dan Mikraj pada 27 Rejab.

Juga berlakunya Perang Tabuk, peperangan terakhir yang disaksikan oleh Rasulullah s.a.w.
Selain itu, pada bulan Rejab juga berlakunya hijrah pertama dalam Islam.

*#4 – Apa Yang Boleh Dilakukan Dalam Bulan Rejab?*

Digalakkan kepada kita umat Islam untuk memperbanyakkan berzikir, istighfar, berpuasa serta melakukan amal kebajikan dalam bulan Rejab.

Juga digalakkan untuk kita melazimkan doa berikut;

“Ya Allah, berkatilah kami (limpahkanlah kasih sayang kepada kami) dalam bulan Rejab dan Syaaban, serta pertemukanlah kami dengan bulan Ramadhan.”

*#5 – Apa Keistimewaan Bulan Ini?*

Di antara keistimewaan bulan ini, malam pertama bulan Rejab adalah malam dikabulkan doa sepertimana sabda Rasulullah s.a.w yang bermaksud;

_“Lima malam doa tidak ditolak, iaitu malam pertama bulan Rejab, malam Nisfu Sya’ban, malam Jumaat, malam Hari Raya Eidulfitri, malam hari raya Eiduladha.”_
Hadis Riwayat Al-Baihaqi.

*#6 – Adakah Terdapat Ayat Al-Quran Yang Menyebut Mengenai Bulan Rejab?*

Al-Quran tidak menyebut secara terperinci mengenai bulan Rejab dan kelebihannya. Akan tetapi terdapat dua surah al-Quran yang menyebut mengenainya secara tidak langsung, iaitu surah al-Baqarah ayat 194 dan 217 dan surah at-Taubah ayat 2, 36 dan 37.

Semoga perkongsian ini memberi manfaat kepada pembaca untuk merebut keistimewaan bulan Rejab yang bakal menjelang tidak lama lagi.

Bahkan, bulan Rejab ini juga menjadi penanda aras atau tanbih (ingatan) kepada umat Islam agar bersedia untuk menghadapi bulan Ramadan; bulan yang di dalamnya terkandung 1001 rahmat dan maghfirah (keampunan) daripada Allah s.w.t. Wallahua’lam.

KONGSIKAN TAZKIRAH INI
[19/03, 7:27 AM] ‪+60 11-2124 3592‬: MENIKMATI KELAZATAN AL-QURA'AN

Kata al-Imam al-Zarkasyi rahimahullah:

من لم يكن له علم وفهم وتقوى وتدبر، لم يدرك من لذة القرآن شيئا

"Sesiapa yang tidak memiliki ilmu, kefahaman, Taqwa dan Tadabbur (terhadap isi kandungan al-Qur'an), pasti dia tidak akan dapat merasai sedikitpun kelazatan al-Qur'an".

Ruj: Al-Burhan Fi 'Ulum al-Qur'an oleh al-Imam al-Zarkasyi, juz 2 m/s 155. Tahqiq oleh Muhammad Abu al-Fadhl Ibrahim. Cet ketiga, tahun 1404 H/1984 M. Dar al-Turats, Kaherah

#Andainya makanan tidak sedap atau tidak lazat, pasti kita tidak berselera untuk menelannya walau ketika perut tersangat lapar.

Demikianlah dengan al-Qur'an, kita tidak akan mampu "menelan" isi kandungannya masuk ke lubuk hati jika kita tidak merasai keenakkan dan kelazatannya. Jauh sekali untuk beramal dengannya.

Nikmat dan kelazatan Alquran tidak diperolehi dengan kelunakan dan kemerduan suara pembacanya tetapi ia hanya dapat diperolehi dengan ilmu, kefahaman, ketaqwaan dan tadabbur.
[19/03, 7:32 AM] ‪+60 12-439 0180‬: Al-'A`rāf:153 - Dan orang-orang yang melakukan kejahatan kemudian mereka bertaubat sesudah itu dan beriman, (maka) sesungguhnya Tuhanmu sesudah itu Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.
[19/03, 7:32 AM] ‪+60 12-439 0180‬: Al-'A`rāf:154 - Dan apabila kemarahan Nabi Musa itu reda, dia pun mengambil Lauh-lauh Taurat itu yang dalam naskhahnya terkandung petunjuk dan rahmat, bagi orang-orang yang bersungguh-sungguh takut kepada Tuhan mereka (daripada melanggar perintahNya).
[19/03, 7:33 AM] ‪+60 12-439 0180‬: Al-'A`rāf:155 - Dan Nabi Musa memilih tujuh puluh orang lelaki dari kaumnya (untuk di bawa bersama ke Gunung Tursina) pada waktu yang telah kami tentukan. Maka ketika mereka digegar oleh gempa, Nabi Musa merayu dengan berkata: "Wahai Tuhanku! Jika Engkau kehendaki, Engkau boleh binasakan mereka bersama-sama denganku sebelum ini. Adakah Engkau hendak membinasakan kami disebabkan apa yang telah dilakukan oleh orang-orang yang bodoh di antara kami? (Apa yang mereka telah lakukan) itu hanyalah cubaanMu. Dengan cubaan itu Engkau sesatkan sesiapa yang Engkau kehendaki dan Engkau beri petunjuk kepada sesiapa yang Engkau kehendaki. Engkau jualah Pelindung kami; oleh itu ampunkanlah kami dan berilah rahmat kepada kami, kerana Engkau jualah sebaik-baik Pemberi ampun.
[19/03, 7:33 AM] ‪+60 12-439 0180‬: Al-'A`rāf:156 - "Dan tetapkanlah untuk Kami kebaikan dalam dunia ini dan juga di akhirat, sesungguhnya kami kembali (bertaubat) kepadaMu". Allah berfirman: "AzabKu akan Aku timpakan kepada sesiapa yang Aku kehendaki, dan rahmatKu meliputi tiap-tiap sesuatu; maka Aku akan menentukannya bagi orang-orang yang bertaqwa, dan yang memberi zakat, serta orang-orang yang beriman kepada ayat-ayat Kami.
[19/03, 7:34 AM] ‪+60 12-439 0180‬: Al-'A`rāf:157 - "Iaitu orang-orang yang mengikut Rasulullah (Muhammad s.a.w) Nabi yang Ummi, yang mereka dapati tertulis (namanya dan sifat-sifatnya) di dalam Taurat dan Injil yang ada di sisi mereka. Ia menyuruh mereka dengan perkara-perkara yang baik, dan melarang mereka daripada melakukan perkara-perkara yang keji; dan ia menghalalkan bagi mereka segala benda yang baik, dan mengharamkan kepada mereka segala benda yang buruk; dan ia juga menghapuskan dari mereka beban-beban dan belenggu-belenggu yang ada pada pada mereka. Maka orang-orang yang beriman kepadanya, dan memuliakannya, juga menolongnya, serta mengikut nur (cahaya) yang diturunkan kepadanya (Al-Quran), mereka itulah orang-orang yang berjaya.

Pak Todi
Guest


Back to top Go down

Re: ROP SAHAJA

Post by Benci on 19th March 2018, 1:00 pm

Lagi 12 hari menuju ke hujung bulan. Urusan smmg je tak tahu apa info trkini seperti apa yg d kata sebelum ni hujung bulan tak dpt tunggu balasan je.. 5 tahun menunggu dan menunggu..

Benci
Guest


Back to top Go down

Re: ROP SAHAJA

Post by Rezeki milik Allah on 19th March 2018, 12:53 pm

TUAN ZAINAL SMMG

HARAP PIHAK PENGURUSAN BOLEH UPDATE APA STATUS KEMASUKAN FUND TO ACCOUNTS 10 VVIP N 42 LEADERS

BERAPA LAMA LAGI PENDING DAN BILA BOLEH CLEAR

TERIMA KASEH

Rezeki milik Allah
Warga Baru

Posts : 8
Join date : 16/03/2018

Back to top Go down

Berontak

Post by Rockyy on 19th March 2018, 12:29 pm

Hi, wujud nya sy disini adalah tujuan pemberontakkan.
testing. testing. 123.. testing..

Rockyy
Guest


Back to top Go down

Re: ROP SAHAJA

Post by In ROP we trust on 19th March 2018, 12:06 pm

Terus positive shingga hujung bulan ni

In ROP we trust
Guest


Back to top Go down

Re: ROP SAHAJA

Post by Benci on 19th March 2018, 11:58 am

19.03.2018 ISNIN

Benci
Guest


Back to top Go down

Re: ROP SAHAJA

Post by masringah on 19th March 2018, 11:42 am

Rezeki Allah.. wrote:Yg negetif teruskan...yg positif teruskan...yg untung anda...yg rugi anda...yg memberi sumbangan tggu bahagian anda..yg negetif atas sumbangan asyik merapu di blog sahaja..Anda buat anda yakin...anda teruskan...Yg mencaci mencerca teruskan lah jua...dosa pahala anda yg tentukan...dlm blog ni hya itu sahaja yg anda mampu...hilang budi bahasa...hilang pedoman...islam kah anda....tepuk dada tya iman...

100% agree... jgn jadi islam tanpa pedoman

masringah

Posts : 2
Join date : 15/03/2018

Back to top Go down

Re: ROP SAHAJA

Post by Rezeki Allah.. on 19th March 2018, 11:15 am

Yg negetif teruskan...yg positif teruskan...yg untung anda...yg rugi anda...yg memberi sumbangan tggu bahagian anda..yg negetif atas sumbangan asyik merapu di blog sahaja..Anda buat anda yakin...anda teruskan...Yg mencaci mencerca teruskan lah jua...dosa pahala anda yg tentukan...dlm blog ni hya itu sahaja yg anda mampu...hilang budi bahasa...hilang pedoman...islam kah anda....tepuk dada tya iman...

Rezeki Allah..
Guest


Back to top Go down

Info

Post by Tok berlagak on 19th March 2018, 9:31 am

Pada minggu ini Ada imengatakan duit brim dah masuk ke Akaun anda. Rop tenggelan dengan kapten dia sekali

Tok berlagak
Guest


Back to top Go down

Today

Post by Bongakman on 19th March 2018, 8:46 am

Harap paklong dgn ahlong juge....polong moklong banglong kaklong bolong
avatar
Bongakman
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 150
Join date : 28/11/2017

Back to top Go down

Re: ROP SAHAJA

Post by Gigit on 19th March 2018, 7:08 am

Sini tmpt negative. Info positive tidak boleh dipaparkan. Harap maklong.

Gigit
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 70
Join date : 15/03/2018

Back to top Go down

Re: ROP SAHAJA

Post by Mr. krypton on 19th March 2018, 6:32 am

ada perkembangan info ?

Mr. krypton
Guest


Back to top Go down

Re: ROP SAHAJA

Post by Pak Godi on 19th March 2018, 12:28 am

*1 REJAB 1439H = 18 Mac 2018* (ba’da maghrib)

*اَللَّهُمَّ بَارِكْ لَنَا فِيْ رَجَبَ وَشَـعْبَانَ وَبَلِّـغْنَا رَمَضَانَ*

“Ya Allah, berkatilah kami (limpahkanlah kasih sayang kepada kami) dalam bulan Rejab dan Syaaban, serta pertemukanlah kami dengan bulan Ramadhan.”

*#1 – Apa Maksud ‘Rejab’?*

‘Rejab’ bererti keagungan, kerana bulan ini diagungkan oleh ALLAH ﷻ

*#2 – Mengapa Bulan Ini Diagungkan?*

Ini kerana ia termasuk dalam 4 bulan suci dan mulia yang diharamkan berperang atau bersengketa dalam Islam. Bulan ini adalah bulan aman, damai dan selamat. Seperti firman ALLAH ﷻ yang bermaksud;

_“Sesungguhnya, bilangan bulan di sisi ALLAH
ﷻ adalah 12 bulan, (sepertimana) dalam ketetapan ALLAH ﷻ pada waktu Dia menciptakan langit dan bumi, di antaranya ada empat bulan suci tidak boleh berperang di dalamnya (Zulkaedah, Zulhijjah, Muharram, Rejab). Itulah ketetapan agama yang lurus, maka janganlah kamu menzalimi dirimu dalam (bulan yang empat) itu…”_
Surah at-Taubah:36

*#3 – Adakah Terdapat Peristiwa Penting Dalam Bulan Rejab?*

Ya. Antara peristiwa penting yang berlaku dalam bulan Rejab ialah peristiwa Israk dan Mikraj pada 27 Rejab.

Juga berlakunya Perang Tabuk, peperangan terakhir yang disaksikan oleh Rasulullah ﷺ
Selain itu, pada bulan Rejab juga berlakunya hijrah pertama dalam Islam.

*#4 – Apa Yang Boleh Dilakukan Dalam Bulan Rejab?*

Digalakkan kepada kita umat Islam untuk memperbanyakkan berzikir, istighfar, berpuasa serta melakukan amal kebajikan dalam bulan Rejab.

Juga digalakkan untuk kita melazimkan doa berikut;

“Ya Allah, berkatilah kami (limpahkanlah kasih sayang kepada kami) dalam bulan Rejab dan Syaaban, serta pertemukanlah kami dengan bulan Ramadhan.”

*#5 – Apa Keistimewaan Bulan Ini?*

Di antara keistimewaan bulan ini, malam pertama bulan Rejab adalah malam dikabulkan doa sepertimana sabda Rasulullah ﷺ yang bermaksud;

_“Lima malam doa tidak ditolak, iaitu malam pertama bulan Rejab, malam Nisfu Sya’ban, malam Jumaat, malam Hari Raya Eidulfitri, malam hari raya Eiduladha.”_
Hadis Riwayat Al-Baihaqi.

*#6 – Adakah Terdapat Ayat Al-Quran Yang Menyebut Mengenai Bulan Rejab?*

Al-Quran tidak menyebut secara terperinci mengenai bulan Rejab dan kelebihannya. Akan tetapi terdapat dua surah al-Quran yang menyebut mengenainya secara tidak langsung, iaitu surah al-Baqarah ayat 194 dan 217 dan surah at-Taubah ayat 2, 36 dan 37.

Semoga perkongsian ini memberi manfaat kepada pembaca untuk merebut keistimewaan bulan Rejab yang bakal menjelang tidak lama lagi.

Bahkan, bulan Rejab ini juga menjadi penanda aras atau tanbih (ingatan) kepada umat Islam agar bersedia untuk menghadapi bulan Ramadan; bulan yang di dalamnya terkandung 1001 rahmat dan maghfirah (keampunan) daripada ALLAH ﷻ.

WallaaHu'alam.

Pak Godi
Guest


Back to top Go down

Re: ROP SAHAJA

Post by Pak Todi on 19th March 2018, 12:25 am

MALAM MUSTAJAB DOA DAN AMALAN DI BULAN REJAB

Malam ini selepas maghrib (18/03/2018) adalah bersamaan 1 Rejab 1439H. Salah satu daripada 4 bulan haram.

❝Para Ulama mengatakan "Bulan rejab adalah bulan istighfar. Bulan sya'ban adalah bulan berselawat ke atas Nabi ﷺ dan bulan ramadhan adalah bulan Al-Quran.

Di antara amalan yang dianjurkan dilakukan di bulan rejab ini adalah:

1) Banyakan doa "Allahumma bariklanaa fii rajaba wa sya'ban wa balighna ramadhan" (Ya Allah. Berkatilah kami di bulan Rejab dan Sya'ban serta sampaikanlah kami di bulan Ramadhan)

2) Banyakan beristighfar, bertaubat memohon keampunan daripada Allah سبحانه وتعالى.

3) Baca selepas solat fardhu subuh dan selepas solat fardhu isyak 70x "Rabbighfirlii war hamnii watub a'layya" (Ya Tuhanku. Ampunilah dosaku dan rahmatilah aku dan terimalah taubatku).

4) Dan di antara amalan yang jangan kita tinggalkan walaupun ianya dilakukan di dalam bulan-bulan yang lain dan khusus juga di dalam bulan rejab adalah kita membaca sayyidul istighfar 3x di waktu pagi dan membaca sayyidul istighfar 3x di waktu petang.

Sayyidul Istighfar ini adalah Penghulu Segala Istighfar yang mana di dalam hadis sahih Bukhari. Nabi ﷺ mengatakan "Barangsiapa yang membacanya di waktu pagi maka dia akan dihapuskan segala dosanya walaupun dosanya sebanyak buih di lautan." Dan Nabi ﷺ mengatakan "Kalau dia baca, dia meninggal maka dia akan meninggal dalam keadaan senang, dalam husnul khatimah." Maka besarnya fadhilat sayyidul istighfar ini.

5) Di dalam rejab ini juga kita sangat dianjurkan untuk berpuasa. Bukan hanya di bulan rejab sahaja sebenarnya kita nak berpuasa tetapi di bulan-bulan lainnya juga kita dianjurkan untuk berpuasa. Akan tetapi istimewanya bulan rejab ini adalah dikeranakan ianya merupakan salah satu daripada 4 bulan haram.❞

(Habib Najmuddin Bin Othman Al-Khered)

Pak Todi
Guest


Back to top Go down

Re: ROP SAHAJA

Post by Pak jodi on 19th March 2018, 12:15 am

Ak yakin kaki2 jilat dlm ni pun tak kanal sapa romi tu. Entah2 watak ciptaan jer.

Pak jodi
Warga Baru

Posts : 51
Join date : 16/03/2018

Back to top Go down

+/-=x

Post by 1 + 1 = ? on 18th March 2018, 11:08 pm

Manusia Tak Peduli Mengenai Sumber Pendapatannya
Daripada Abu Hurairah r.a. Beliau berkata, bersabda Rasulullah saw, “Akan datang suatu zaman seseorang tidak mempedulikan daripada mana dia mendapatkan harta, apakah dari sumber yang halal atau pun haram” (Riwayat Muslim)

1 + 1 = ?
Guest


Back to top Go down

Re: ROP SAHAJA

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 5 of 40 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40  Next

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You can reply to topics in this forum