ROP SAHAJA

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.

Page 18 of 40 Previous  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 29 ... 40  Next

Go down

Dah makin tidak logik

Post by Tukang Tilik on 18th September 2018, 10:16 pm

Lori dah stanby di gudang. Dah berkumpul di Putrajaya. Mata2 dan spy dah kawal satu Putrajaya. Duit akan dapat dlm beberapa hari lagi. Semua ahli diminta untuk sediakan pengangkutan untuk guni beg duit masing2 nanti.

Tukang Tilik
Guest


Back to top Go down

Mustahil

Post by RA on 18th September 2018, 8:38 pm

Tak perlu topup duit. Jika diminta berbuat demikian. Suruh dia masuk RM1,000,000.00 tengok dia akan bagi wang atau tidak. Saya berani jamin 2013-2018 satu sen pun belum tentu akan masuk ke akaun anda.

RA
Guest


Back to top Go down

Re: ROP SAHAJA

Post by sunyisepi on 18th September 2018, 8:53 am

Aamiin...

sunyisepi
Guest


Back to top Go down

rop

Post by Bani jawi on 18th September 2018, 6:08 am

Assalamualaikum

Semoga Hari ini dipermudahkan segala urusan ROP/SMMG.

Mudah2an... Aamiin

Bani jawi
Warga Baru

Posts : 15
Join date : 11/09/2018

Back to top Go down

Re: ROP SAHAJA

Post by kiki on 17th September 2018, 9:30 pm

info terbaru ??? enm jap nak pikir lu alasan yang cun cun ckit nak salahkan pihak mana plulak yang leceh buat kerja hingga la ni tak masuk masuk lagi dalam akaun...hahahahahaha

kiki
Guest


Back to top Go down

Re: ROP SAHAJA

Post by xleh sabar dh ni.... on 17th September 2018, 7:29 pm

dlu proses bank lps smggu ke smggu...skrg lps 3 hri ke 3 hari prosessss..hmmmm...

xleh sabar dh ni....
Guest


Back to top Go down

Re: ROP SAHAJA

Post by xleh sabar dh ni.... on 17th September 2018, 5:08 pm

ada info terbaru x??leader aku diam seribu bhsa ni..risau gak cm ni...xkan lh sibuk urus dokumen smpai xleh nk bls msg..

xleh sabar dh ni....
Guest


Back to top Go down

Re: ROP SAHAJA

Post by makhluk zombie on 17th September 2018, 7:58 am

ko dah knp hanattt... tunggang2 nnt topap follow

makhluk zombie
Guest


Back to top Go down

Re: ROP SAHAJA

Post by Zombi on 16th September 2018, 10:03 pm

[You must be registered and logged in to see this link.]

Zombi
Warga Baru

Posts : 6
Join date : 15/09/2018

Back to top Go down

Re: ROP SAHAJA

Post by Zombi on 16th September 2018, 9:58 pm

KASIH AKAN DUNIA
Hati yang sentiasa berpaut kepada kehidupan dan kesenenagan duniawi akan menyebabkan seseorang itu takutkan mati. Hakikat sebenar kehidupan dunia ini telah digambarkan oleh Allah swt dalam firmannya :
"Ketahuilah sesungguhnya kehidupan dunia adalah permainan senda gurau, perhiasan, bermegah-megah antara kamu dan berlumbailumba dalam mengumpul harta kekayaan dan anak pinak" - surah al-Hadid: 20
Allah swt telah menjelaskan dalam firman-Nya yang lain, bahawa segala yang ijadikan di muka bumi ini adalah sebagai perhiasan dan cubaan kepada manusia untuk menilai baik buruknya amalan seseorang itu.
Seandainya insan itu mengenali hakikat kejadian dirinya dan mengenali rahsia dirinya dengan sebaik-baiknya, mengenali rahsia dan hikmah dunia ini sebagai tempat menimba bekalan takwa menuju akhirat, pasti kecintaan yang melampaui batas terhadap kehidupan dunia yang sementara ini akan terhapus

KASIH PADA HARTA
Tidak salahnya memiliki harta dan kemewahan hidup. Tetapi kemewahan yang membawa kepada sifat bakhil. Tamak haloba dan juga membazir dibenci oleh Islam.
Agama kita menuntut orang yang kaya dan berada menunaikan tanggungjawab kepada masyarakat seperti bersedekah, berzakat, dan membelanjanakan harta di jalan Allah. Firman Allah swt yang bermaksud:
"Hai orang beriman, janganlah kamu dilalaikan oleh harta kekayaanmu dan anak pinakmu daripada mengingati Allah. Sesiapa berbuat demikian. Maka tergolonglah mereka di kalangan orang yang rugi" - surah al-munafiqun:9

Hubbul jah (kasihkan kemegahan)
Iaitu kasihkan kemegahan, kebesaran dan pangkat.
Perasaan inginkan kemegahan dan pangkat kebesaran menjadikan perbuatan seseorang itu tidak ikhlas kerana Allah.
Akibat daripada sifat tersebut boleh membawa kepada tipu helah sesama manusia dan boleh menyebabkan seseorang itu membelakangkan kebenaran kerana menjaga pangkat dan kebesaran

TAKBUR
Firman allah yang bermaksud:
" Apabila dikatakan padanya: Takutilah Allah. Ia lalu dipengaruhi oleh kemegahan (takbur) yang membawanya kepada dosa, cukuplah neraka jahanam (sebagai balasan)" - surah al-Baqarah : 206
Banyak sebab yang bolej membawa seseorang itu kepada sifat takbur atau menyombong diri. Antaranya sebab nasab keturunan, kuasa pemerintahan, kecantikan, kekayaan, kelebihan ilmu, banyak pengikut dan banyak ibadat.
Untuk menghindari sifat takbur ini, selalu mengamalkan sifat tawaduk atau rendah diri dengan membanyakkan pergaulan dengan semua peringkat ahli masyarakat dan melatih diri mendengar pandangan orang lain dalam segala hal.

RIAK
Riak ditakrifkan sebagai sifat untuk menari pandangan orang dengan menampakkan pelbagai amalan baik yang dilakukan semata-mata menginginkan pujian, pangkat atau kedudukan.
Sifat riak yang nyata seperti menunjuk-nunjuk dalam amal ibadah dan riak yang tersembunyi ialah beratnya hati seseorang untuk beramal apabila bersendirian tetapi akan berbuat demikian apabila orang lain yang menyaksikannya!
Terdapat hadis Rasulullah saw yang bererti:
"Serendah-rendah riak adalah syirik"
Rakan-rakan perlu berhati-hati supaya tidak bersifat riak dan sebaik-baiknya hendaklah membiasakan diri untuk merahsiakan segala amalan baik kita supaya tidak diketahui orang
Apakah perkara yang boleh membuatkan seseorang itu riak? Ianya adalah seperti mempertontonkan keindahan tubuh badan, pakaian, ucapan dan perlakuan.

Zombi
Warga Baru

Posts : 6
Join date : 15/09/2018

Back to top Go down

Re: ROP SAHAJA

Post by metabox99 on 16th September 2018, 9:15 pm

ok ada sesiapa lagi yg nak jumpa Romi , boleh pm saya,nanti saya bagi no. wassap Romi

metabox99
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 62
Join date : 29/05/2017

Back to top Go down

Re: ROP SAHAJA

Post by sunyisepi on 16th September 2018, 8:24 pm

Semua kena tipu
Tak adanya duit2 tuuu.. bangkitlah dari mimpi yang panjang
Lokman dn kuncu2 hanya nkk duit korang2 jerr.. sedar laa wahai sedara2 sekalian
Alasan demi alasan satu hal..lepas tu alasan makin tak logik

sunyisepi
Guest


Back to top Go down

Mustahil

Post by RA on 16th September 2018, 11:12 am

Tuan-tuan dan puan-puan belum lihat lagi filem Munafik 2, jom saksikan di pawagam terdekat anda. Duit dana SMMG dan lain-lain hanyalah hayalan semata-mata. Orang yang nak bagi duit pun bangkrap masih lagi percaya. Kalau nak masuk duit tekan 1 butang dah boleh masuk dah.


RA
Guest


Back to top Go down

Re: ROP SAHAJA

Post by .0. on 16th September 2018, 10:56 am

bani jawi #donemenunggangagama.. ko suka2 menunggang utk terus perdaya diri sendiri dan org lain.. dasar b a b i la ko ni

.0.
Guest


Back to top Go down

Re: ROP SAHAJA

Post by kiki on 16th September 2018, 10:25 am

cuba tulis pasal janji yang tak pernah ditunaikan kan elok wahai bani jawi..hukum dia macam mana dan apa balasan nya di dunia dan akhirat.

kiki
Guest


Back to top Go down

rop

Post by Bani jawi on 16th September 2018, 12:05 am

Utk melihat seseorang yang matang... Positive, jangan dilihat pada ilmu, ibadah ,usia dan usaha2 kebaikannya,tapi LIHAT PADA ADAB DAN AKHLAKNYA.

Adab dtg dari cahaya hati yang membwa kematangan pada akal... Ia adalah anugerah الله pd mereka yang dicintaiNya..


Sama2 kita bermunajat solat sunat hajat di rumah , di surau atau Masjid "teguhkan imam, Sucikan hati" .. bermunajat doa, zikir , Istigfar bersama-sama hamba Allah bernama USTAZ yg kini telah berada di suatu kaw. (Lokasi dirahsiakan, MELAKA)

Semoga TSR dan rakan seperjuangan sihat walafiat seisi keluarga . Insyallah.


Aamiin.


Bani jawi
Warga Baru

Posts : 15
Join date : 11/09/2018

Back to top Go down

Re: ROP SAHAJA

Post by rebus on 15th September 2018, 9:14 pm

adalah lebih elok jika romi sendiri muncul dlm forum ni utk menjawap segala persoalan..tetapkan tarikh dan masa ..pasti ramai yg berminat utk mencari jawapan. semoga boleh mengelakan fitnah dan kemarahan ramai orang.
#metabox99

rebus
Guest


Back to top Go down

Re: ROP SAHAJA

Post by metabox99 on 15th September 2018, 8:20 pm

penggodam wrote:
Bani jawi wrote:Assalamualaikum

Mari kita sama2  solat sunat  hajat mlm ini  bermunajat agar diri dan sekeluarga diberi kesihatan yang baik, keselamatan diri dan sekeluarga terjaga hindar dari sebarang malapetaka HASAT , DENGKI  manusia, jin dan syaitan, kuat dan tetapkan iman  ke arah JALAN YANG DIREDHAI ALLAH dan dipermudahkan setiap  urusan ROP/SMMG.

Aamiin




aku solat hajat supaya puak2 korang yang suka makan duit orang kembung perut je...dn takyah nak acah2 ostad seluar dalam ..dan nak tanya berapa lama ko dah join dana ni???


ok,dah pm no. Romi, check private mesej

metabox99
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 62
Join date : 29/05/2017

Back to top Go down

Re: ROP SAHAJA

Post by penggodam on 15th September 2018, 7:58 pm

Bani jawi wrote:Assalamualaikum

Mari kita sama2  solat sunat  hajat mlm ini  bermunajat agar diri dan sekeluarga diberi kesihatan yang baik, keselamatan diri dan sekeluarga terjaga hindar dari sebarang malapetaka HASAT , DENGKI  manusia, jin dan syaitan, kuat dan tetapkan iman  ke arah JALAN YANG DIREDHAI ALLAH dan dipermudahkan setiap  urusan ROP/SMMG.

Aamiin




aku solat hajat supaya puak2 korang yang suka makan duit orang kembung perut je...dn takyah nak acah2 ostad seluar dalam ..dan nak tanya berapa lama ko dah join dana ni???
avatar
penggodam
Warga Baru

Posts : 11
Join date : 30/07/2018

Back to top Go down

rop

Post by Bani jawi on 15th September 2018, 6:23 pm

Assalamualaikum

Mari kita sama2 solat sunat hajat mlm ini bermunajat agar diri dan sekeluarga diberi kesihatan yang baik, keselamatan diri dan sekeluarga terjaga hindar dari sebarang malapetaka HASAT , DENGKI manusia, jin dan syaitan, kuat dan tetapkan iman ke arah JALAN YANG DIREDHAI ALLAH dan dipermudahkan setiap urusan ROP/SMMG.

Aamiin



Bani jawi
Warga Baru

Posts : 15
Join date : 11/09/2018

Back to top Go down

Re: ROP SAHAJA

Post by Zombi on 15th September 2018, 1:08 pm

Impian kenangan je

Zombi
Warga Baru

Posts : 6
Join date : 15/09/2018

Back to top Go down

mimpi ROP

Post by kongkalikong on 15th September 2018, 11:01 am

Sleep


Last edited by kongkalikong on 29th September 2018, 10:34 am; edited 1 time in total

kongkalikong
Warga Baru

Posts : 19
Join date : 20/12/2017

Back to top Go down

rop

Post by Bani jawi on 15th September 2018, 8:35 am

Alhamdulillah .....

Bani jawi
Warga Baru

Posts : 15
Join date : 11/09/2018

Back to top Go down

Re: ROP SAHAJA

Post by oii bani on 15th September 2018, 7:59 am

ko jgn post statement basi.. xpsl bani tu jadi *****.

oii bani
Guest


Back to top Go down

rop

Post by Bani jawi on 15th September 2018, 5:55 am

Assalamualaikum..

Alhamdulillah ...syukur ke hadrat Allah, tidak lama lagi BAKAL di limpahkan REZEKI yang selama ini bersama -sama memberi sokongan dan kepercayaan terhadap ROP/SMMG.

Mudah2an dengan izinNya, segala urusan ROP/SMMG berjalan dengan lancar mengikut perancangan yg telah ditetapkan..


"Kekuatan SMMG, terletaknya di atas KEPERCAYAAN Ahli-ahli dengan izin Allah"


Aamiin

Bani jawi
Warga Baru

Posts : 15
Join date : 11/09/2018

Back to top Go down

Re: ROP SAHAJA

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 18 of 40 Previous  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 29 ... 40  Next

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You can reply to topics in this forum